MY BEAUTIFUL & ADORABLE PRINCESS - AISYA'SARA

MY BEAUTIFUL & ADORABLE PRINCESS - AISYA'SARA

Thursday 8 August 2013

First Solid Food Celebration

24 November 2012 genap usia 6 bulan my twins daughter Aisya’Sara. Sepanjang 6 bulan pertama my wiwin hanya minum susu sahaja..tanpa campuran makanan tambahan. Tapi kalau senyap2 ade yang suap makanan pada wiwin tu saya xtaulah kan.

Tapi ade ke ibu/mak/umi/mama/bonda di luar sana yang sambut 1st solid food ni ye? Hehe.. Tak kisahla..yang pasti saya teruja..anak saya dah bule makan makanan lain selain susu. Bondanye yang terlebih excited. Anak-anak biasa je mcm xde perasaan. Xsangka kejap je anak bonda da 6 bulan. Kebetulan dat day kakak sulung saya @ Mak Long Iti Aisya’Sara datang ke rumah ummi saya di Batu 10..so lagi meriah la sebab ade Abg Zaquan dan Adik Ziqry.


Saya da 6 bulan..bambam kan? saya bambam sebab kuat mnm susu. hihi..bonda ckp harini saya da bule mamam tau. cube teka mana satu kakak n mana satu adik..cepat2.. ;)


Abg Zaquan dan Adik Ziqry memang sayang wiwin. Lagi2 Abang Zaquan kalau ade wiwin xnak balik rumah sebab leka nak main dengan wiwin. Terserlah sikap ke'abang'an zaquan ni..Da mcm abg long je..sayangkan adik-adik. Tapi yang peliknye..Abang Zaquan ni dengan adik dia sendiri dia suke bergaduh. Sian Adik Ziqry salu kena buli dgn abngnye.. Tengoklah telatah dorang. Mesra je. Seronok sgt. One of hepi time.. :)


Ok..now tiba masa meraikan si kembar. Bonda siap beli kek tau untuk anak-anak bonda ni. Ayah je xde..ayah xdpt nak celebrate sama sebab katanya OT..xbule elak. xpela nak..lagipun bonda wat ni surprise.. Bonda harap satu masa nanti bila anak2 da besar..kakak+adik akan baca entry ni dan akan tersenyum melihat usaha bonda semata-mata hanya untuk gembirakan kamu nak..
   

Antara menu pada hari tu, Dominos pizza, KFC, Cekodok pisang( kesukaan Abg Zaquan dan Adik Ziqry), Bubur Durian, dan Kek.. Menu2 yang dinyatakan hanya untuk orang besar je ye. Untuk si kembar hanya Growel..sian,..meleleh air liur Aisya'Sara tengok sume makanan..hehe..
First time suap makanan..wiwin xsuke. dia rasa pelik. Setiap kali kita suap dia akan luahkan balik. Tengokla tu..siap berkerut muka. Bonda siap wat video rakam kamu makan. Da besar nanti bonda bg tengok je sayang..ini semua tanda kenangan kamu dgn bonda..Bonda harap bila anak-anak besar..anak-anak akan tau betapa bonda sayangkan kamu..

Dahh..thanks 4 reading. Till then..

P/s: Gambar dicilok dari mamakerry.blogspot.com. Tq. Sori malas tahap gaban nak edit n crop gambar. Cerita pun lebih kurang sama. Jgn mare haa.. ;)

No comments:

Post a Comment