MY BEAUTIFUL & ADORABLE PRINCESS - AISYA'SARA

MY BEAUTIFUL & ADORABLE PRINCESS - AISYA'SARA

Tuesday 19 March 2013

Aduss..Mahalnyee

Assalamualaikum

Entry hari ni berkisarkan perbelanjaan anak.. Isnin baru ni 18 Mac 2013 saya apply cuti rehat sebab petang tu ade hal di Kajang. So pagi tu, bangun awal mcm biasa siapkan anak-anak dan hantar anak ke nursery. Selalunya, saya akan hantar my wiwin siap da mandi sebab my wiwin pagi2 akan bangun dan mesti popo..alang-alang tu terus mandi kan sekali bagi comey bagi wangi sket sblm hantar ke nursery.

Lepas hantar wiwin ke nursery, saya singgah pekena roti canai kat Presint 9 berdekatan dengan Kompleks Kejiranan Presint 9 dan dekat dengan nursery wiwin. Heaven giler dpt pekena roti canai n teh tarik..cam lama sgt je xmkn kan. Giler kentang breakfast sorang2. Smnjak da jd mak orang ni xkisah pun nak mkn sorg2. Kalau dulu time zaman anak dara bkn men malu lg. Rasa mcm sume org pandang kita semacam dan mesti igt dorg ckp dlm hati.."kesian budak tu, mkn sorg2 je. xde kawan." Tp skrg ni xde hal la..dulu2 mgkin bajet cun kot. hahaha..adus perah santan tul. sekarang ni da out of shape pun. eh hellooo..takde sape nk ngorat awak pun la Puan Ummul oii..

After breakfast blk rmh jap rileks sbb awal lg. yg ni pn lg skali heaven giler dpt meluruskan urat2 yg da berbelit dan berselirat ni ..terbungkang depan tv. Serius ckp after da ade wiwin ni ssh nk dpt tgk tv. Agak-agak dalam kul 11 baru kua umah. Singgah di Manjaku Bangi. Saje cuci mata yela bkn time gaji or dapat bonus pun. Niat asal nak beli botol susu baru je tuk wiwin. tp terjebak terbeli benda-benda lain. Lama sgt xshopping barang baby. Sian wiwin asyik pakai baju sama. Baju pun da buruk, lusuh, n da sendat. 2 jam dok kt sana pilih2..akhirnya rembat jgk la beberapa helai baju tuk wiwin.. walaupun bkn tgh sale pun. Kebetulan ade masa terluang. Kalau tak susah dah nak soping moping ni..

So kesimpulannya ni la barang-barang yang saya beli..



Ade la baju 3 helai, seluar 2 helai, botol susu, susu, cool fever..

Sikit je kan..tp total keseluruhannya..mak oii. lebih RM600. Tapi demi anak kena la beli jgk. Kebajikan dan keperluan my wiwin adalah keutamaan saya sekarang.


Total RM626.80. Auww.. Mahalnyee kan.. Apalagi cucuk Credit Card jela..Buat hutang banyak2..huhu
Nilai harga duit kita skrg..terlalu kecil.dapat gaji cepat je habis. Gaji da 4ribu pun xcukup after ditolak perbelanjaan dan hutang-piutang. Setiap bulan belanja my wiwin susu saja 8-10 kotak. Susu saje bonda kena spent dekat RM800. Nursery RM300 sorang, 2 orang da RM600. Pampers dalam RM200-RM250. So bulan2 RM1600 da habis tuk anak je. Tu belum masuk barang-barang lain mcm baju, mainan, buku cerita dan sebagainya.. Pengsann dibuatnya.. Tapi untuk anak2..saya xpnh berkira. Saya sanggup berhabis dan brsusah payah. Biarlah saya susah sekarang..InsyAllah senang dikemudian. lagipun, saya percaya setiap anak membawa tuah dan rezki masing-masing. Syukur bln 4 ni saya da terima taraf berpencen. lepas ni dah tak potong EPF dan bule keluarkan caruman yang dah dipotong b4 dis. Rezeki wiwin.. n rezki bonda jugak..bule tukar langsir baru n tambah perabot. yahooo.. peace. ;)

No comments:

Post a Comment